Politique de produits et services / Products and services policy
English follows
Qualité et traçabilité
L'ensemble du processus susmentionné s'articule autour des plus hautes exigences en matière d'agriculture et de production biologique. La certification biologique japonaise JAS nous est décernée par l'organisme de certification JONA (Japan Organic & Natural Foods Association). JONA est un organisme officiel japonais de certification, reconnu par les lettres d'entente entre le Canada et le Japon en matière d'agriculture biologique ; ce qui permet à ses produits certifiés d'être estampillés Biologique Canada.
Livraison
- Livraison gratuite à partir de 39$.
- Envoi standard suivi : 9,75$ (fixe) ; 3 à 9 jours ouvrables.
- Envois non suivis ou suivis selon le service sélectionné ; coût et délai calculés automatiquement selon l'adresse de livraison renseignée.
Politique de retour et de remboursement
Matcha
Dû au caractère alimentaire du matcha, aucun retour n'est accepté pour ce produit. En revanche, si le matcha présente un défaut avéré et anormal, nous vous encourageons à contacter notre service après-vente. Nous nous ferons un plaisir de vous rembourser intégralement et dans les plus brefs délais.
Accessoires et ustensiles
Sous un délai de 30 jours à compter de la commande, vous pouvez retourner à vos frais l'intégralité d'un produit insatisfaisant. L'état d'origine doit alors être scrupuleusement conservé.
Si un accessoire présente un défaut avéré hors de tout mauvais usage du produit, nous vous encourageons à contacter notre service après-vente. Vous serez alors invité à retourner à vos frais le produit défectueux. Nous nous ferons ensuite un plaisir de vous rembourser l'accessoire concerné dans les plus brefs délais.
Service après-vente
Nous sommes continuellement à l'écoute de nos clients. Nous proposons différents moyens de communication. L'ensemble du support et du service après-vente est localisé au Québec, pour rester au plus proches de vous.
Rendez-vous à la section Nous Contacter.
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Quality and traceability
The soils and climate of the Kagoshima region are known to provide optimal conditions for growing high quality organic green tea.
The green tea leaves from which our matcha is made are finely selected by hand before being processed according to traditional Japanese practices. The matcha then undergoes packaging, storage and quality control processes that follow established best practices.
The entire process is based on the highest standards of organic farming and production. The Japanese organic certification JAS is awarded to us by the certification body JONA (Japan Organic & Natural Foods Association). JONA is an official Japanese certification body, recognized by the Canada-Japan Letter of Understanding on Organic Agriculture, which allows its certified products to be stamped Canada Organic.
We ensure a scrupulous follow-up of all our products, in partnership with our suppliers.
Delivery
All our deliveries are insured by Canada Post.
For Canada :
- Free shipping on orders over $39.
- Standard tracked shipping: $9.75 (fixed); 3 to 9 business days.
- Standard shipping with tracking; cost and delay automatically calculated according to the shipping address provided.
Return and refund policy
Matcha
Due to the food nature of matcha, no returns are accepted for this product. However, if the matcha has a proven abnormal defect, we encourage you to contact our customer service department. We will be happy to give you a full refund as soon as possible.
Accessories and utensils
Within 30 days of placing your order, you may return an unsatisfactory product in its entirety at your expense. The original condition must be carefully preserved.
If an accessory is found to be defective beyond the scope of product misuse, we encourage you to contact our customer service department. You will then be invited to return the defective product at your expense. We will then be happy to refund you for the accessory concerned as soon as possible.
After-sales service
We are always ready to listen to our customers. We offer various means of communication. All support and after-sales service is located in Quebec, to stay close to you.
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